خبرنما
149 بازدید ۱۳۹۷/۰۹/۲۰

کوششمان حل مشکلات هنرمندان هست/ در برابر چاوشی کوتاه نیامدیم

سید محمد مجتبی حسینی ـ معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ با حضور در ایسنا این اظهارات را می گوید، او که در بخش اول اظهار کرد وگویش با خبرنگاران ایسنا زیادتر حول سیاست های کلی معاونت هنری و رویکردهای اتخاذ شده در حوزه هنرهای تجسمی گفت وگو کرد، در ادامه این گفت و گو به سوال هایی در حوزه تئاتر و موسیقی جواب داد.

در ادامه توان دارید تفضیل بخش دوم اظهار کرد وگوی ایسنا با سید محمد مجتبی حسینی را بخوانید.

در مورد تماشاخانه های خصوصی گفت وگو کنیم؛ در وهله اول که این تماشاخانه ها تشکیل شد خرسند گردیدیم که حجم تئاتر افزایش پیدا نمود اما الان انگار بی برنامگی در این زمینه وجود دارد و از هر خانه ای یک تماشاخانه بیرون می آید و نظارتی که کار را برای شما سخت می کند. شما چقدر امیدوار هستید تغییر آیین نامه هایی که در مورد آن گفت وگو کردید، به زودی اتفاق افتد؟ زیرا وقتی به شورای عالی انقلاب فرهنگی می رود، مثل سند سینما می گردد که چند سال هست درگیر آن هستند. فکر می کنید چقدر توان دارید آنان را اجرایی کنید؟

فکر می کنید چقدر توان دارید آنان را اجرایی کنید؟آیین نامه شورای نظارت و بررسی تئاتر که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی هست و چون امر سیاست گذارانه ای هست، نیازمند یک نهاد بالادستی هست که به عنوان قانون تصویب گردد. اما آیین نامه اداره سالن های خصوصی تئاتر، یک آیین نامه اجرایی هست و قانونا در حوزه اختیارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هست که با تصویب وزیر استعداد اجرا پیدا می نماید.

فکر می کنید در چه مقطعی استعداد اجرا پیدا کند؟

یک خصوصیت که باید در آیین نامه ها باشد، این هست که فضای کاربرانش را روشن تر یا خوب تر کند، این برمی گردد به پختگی که در دل آن آیین نامه باشد.

هنوز به پختگی نرسیده هست؟

ما در حال بررسی ویراست اول آیین نامه تئاترهای خصوصی هستیم و در حال چکش کاری هست که ایرادهای آن را کم کنیم. طبق معمول آیین نامه هایی که در طول خدمت من برای تصویب ارسال شده هست، ویراست سوم بوده هست. گاهی آقای وزیر آنان را تایید کرده و گاهی نکته هایی را اشاره کرده اند که مورد تصحیح یا تاکید قرار گیرد.

می اندیشم یکی، دو ماه دیگر کار ما با آن تمام می گردد و آیین نامه تئاترهای خصوصی را برای وزیر محترم می فرستیم.

در چند ماه پیش بحث هایی در مورد ممیزی تئاتر وجود داشت و اوج آن بحث تیزر یک نمایش در تالار کلیدی تئاتر شهر و بازداشت رییس تئاتر شهر و کارگردان کار بود. این اتفاق ها چقدر در جشنواره فجر پیش رو مؤثر می باشد؟ آیا قرار هست نظارت خاص تری در آن اتفاق افتد؟

نظارت خاص تر مثل این هست که بگوییم این عدد «پنج» و آن دیگری «پنج تر» هست!

این اتفاق ها چقدر در جشنواره فجر پیش رو مؤثر می باشد؟ آیا قرار هست نظارت خاص تری در آن اتفاق افتد؟شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان نهادی که توان دارد در امور فرهنگی و هنری کشور وارد گردد و مصوبه هایش در حکم قانون برای دستگاه های اجرایی، لازم الاجرا هست. آیین نامه ای را برای اصولی که یک اثر تئاتر باید مراعات کند، تعیین کرده و چهارده بند را به عنوان خطوط کلیدی مطرح نموده هست. آن چهارده بند را که بررسی کنیم بعید هست ضرورتی به افزودن بند دیگری به آن باشد. این آیین نامه اصول و چارچوب نظارت هست اما چگونگی نظارت با اهمیت هست. طبق قانون لازم هست آن بندها مراعات گردد. گاهی شیوه نظارت کارآمد نبوده هست.

ملاک ما آیین نامه ای قانونی هست که ما به عنوان دستگاه اجرایی مجبور به مراعات آن هستیم، قانون روشن و واضح و گویایی هست اما شیوه اجرای آن شاید نیازمند تصحیحاتی باشد. از هنرمندان عزیز هم درخواست داریم برای پشتیبانی از تئاتر به ما یاری برسانند، اگر شورای نظارت و ارزشیابی تئاتر، نکته ای را بیان می کند، طبق رعایت قانون و آیین نامه هست.

پس چند وقت دیگر هم امکان دارد یک نفر تصمیم بگیرد شیطنتی انجام بدهد و برای این کار او حتی رییس تئاتر شهر را هم دریافت کنند و ببرند، …

معیت و همدلی بین مدیران اجرایی کشور و هنرمندان باید اتفاق افتد. اهتمام می کنیم و اظهار کرد وگو می کنیم که امور هنری و تئاتر با پایین ترین عارضه پیش برود و فضای فعالیت و خلاقیت در تئاتر و  تمامی هنر فراهم باشد.

الان در بخش بین الملل تئاتر فجر با بحران ارز روبه رو هستیم، شما به عنوان معاون هنری چه تمهیدی دارید که بخش بین الملل خوب برگزار گردد؟ در حالی که شنیده می گردد این بخش امکان دارد خیلی کم و کوچک برگزار گردد یا اصلا برگزار نشود.

در نهایت مسئله ارز در کشور ما اتفاق افتاده و نرخ آن چند برابر شده هست. طبعا هزینه هایی که پرداخت آنان به شیوه ارزی اتفاق می افتد دچار تلاطم هایی شده هست. علاقه مندی و کوشش ما این هست که از مجال های هنری جشنواره های هنری فجر در عرصه های متفاوت، پاسداری گردد و نتیجه ای برای هنر داشته باشد.

همکارانم با نزدیک به ۲۰ گروه بیگانه در حال رایزنی هستند که برای جشنواره فجر دعوت گردند. من و آقای وزیر در حال رایزنی مدام هستیم درمورد حل مشکل ارزی هنرمندان و رفع کردن مشکلاتی که توان دارد بر سر راه جشنواره تئاتر و موسیقی فجر باشد. این علاقه مندی در سطح کلان دولت هم وجود دارد که جشنواره های فجر با کیفیت برگزار گردد و مشکلات پیش آمده برای حوزه ارز مانع برپایی کیفی جشنواره ها نباشد.

هنوز به نتیجه حتمی نرسیده اید؟

ما به صورت متعدد در حال مذاکره با مدیران بانک مرکزی و مسؤولان ارتباط داریم و امیدواریم که مشکل حل گردد.

مدیرکل هنرهای نمایشی چندی قبل بیان کرد اگر بودجه تئاتر پرداخته گردد، یک سری مشکلات آن حل می گردد. جریان این پرداختی ها به کجا رسید؟

جریان این پرداختی ها به کجا رسید؟مشکل بودجه ای در تمام سال های پشت سر ما در حوزه هنر بوده هست. خانواده بزرگ اهل هنر، آثار و جشنواره های متعدد هنری در عین حال بودجه های محدود. در نتیجه این دو کفه هیچگاه همطراز یکدیگر نایستادند که خیال ما راحت گردد که مشکل پولی نداریم. سایت مرکز آمار ایران می گوید سیصد و چهل و یک هزار حجم دانشگاه های هنری ماست. این دانشجوها در هر مقطعی که باشند، در یک بازه چهار ساله فارغ التحصیل می گردند و بازار کار قصد دارند.

در عین حال، حجم های مالی، حجم های بسیار محدودی هست. در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم منعی وجود ندارد که پرداخت نشود، مشکل کلیدی ما نحوه پرداخت یعنی زمان بندی پرداخت هست.

وقتی بودجه مصوب ذی ربط به وزارت فرهنگ و ارشاد ابلاغ می گردد، وزارتخانه نیز طبق فهرست تعهدها و بدهی هایی که دارد، بودجه را تخصیص می دهد. این تخصیص ها امکان دارد یک ماه در حوزه موسیقی و تئاتر با نظم باشد، چند ماه با نظم نباشد. وقتی نامنظم هست یعنی تعهدها به تعویق افتاده های ما فراوان می گردد تا روزی که بتوانیم پرداخت کنیم. هرچقدر تخصیص های عمومی دولت با نظم تر می گردد، پرداختی های وزارت ارشاد هم با نظم تر خواهد گردید.

در راستای به تعویق افتاده های بخش تئاتر در چه فاز و شرایطی هستیم؟

می اندیشم از اوائل سال تا کنون حدود ۶ و نیم میلیارد از بودجه های تئاتر پرداخت شده هست. انتظار ما این بوده که زیادتر پرداخت گردد اما به سبب تخصیص های اندکی که تعلق گرفته، این بخش نیز کمتر تخصیص داشته هست.

معاون توسعه مراجع و مدیریت وزارت ارشاد همراه هست، در دوستان سازمان برنامه بودجه هم این پشتیبانی و معیت هست که بتوانیم در ماه های باقی مانده سال به حد تعهدها اجرا شده مان برسیم.

آیین نامه شورای نظارت و بررسی تئاتر در چه فاز ای هست؟

ما پیشنهاد تصحیحی خودمان را در مورد شیوه نظارت بر آن چهارده بند برای به روز شدن داده ایم.

شما به بازبینی در شوراها هم اشاره کرده بودید، در حوزه موسیقی انتقادهایی به شوراها وارد گردیده بود. در این زمینه چه تصمیمی دارید؟ حتی چند وقت پیش هم رییس شورا از رئیس شورای شعر و ترانه دفتر موسیقی کناره گیری کرد و از جانب وزارت ارشاد هیچ واکنشی نسبت به این مبحث نشان داده نشد.

در این زمینه اندکی عدم تطبیق وجود دارد تعداد ورودی شعرها و ترانه ها به سیستم شعر و ترانه بسیار فراوان هست، یک وقت تعداد آلبوم ها در سال ۱۰۰ و تعداد کنسرت ها ۲۰۰ بوده اما اکنون تعداد کنسرت ها بیشتر از ۵ هزار اجرا در سال هست و تعداد آلبوم ها بیشتر از ۵۰۰ آلبوم هست که غیر از آنان بسیار تک آهنگ تولید می گردد.

حتی امکان دارد در تعداد اعضاء تغییر ایجاد کند؟

در حال بررسی راه های مختلفی هستیم که آیا شورای شعر به کمیته های کوچک تر تبدیل گردد و نظر اجماعی داشته باشد، به طور اساسی تعداد دوستان هنرمند و شاعری که در شورا هستند و به شیوه مجازی هم بتوانند به شعرها دسترسی دارا باشند که وقت طولانی تری را به اشعار اختصاص بدهند.

در جلساتمان راهکارهای ایده ای را گاهی با مخالف خوانی می آزماییم تا نگاه کنیم روش ایده ای در گام های اول با مشکل رو به رو خواهد گردید یا نه. اگر احساس کنیم در گام های اول با مشکل رو به رو می شویم، به روش ها و گزینه های دیگر می اندیشیم

اقدامی در این زمینه انجام شده هست؟

اگر احساس کنیم در گام های اول با مشکل رو به رو می شویم، به روش ها و گزینه های دیگر فکر می کنیمبله؛ تست هایی در این زمینه انجام دادیم.

گزینش اشخاص شورا به چه شکل می باشد؟

این مطمئنا یکی از بندهای جدی آیین نامه می باشد.

تضمین اجرایی شورا تا کجاست؟ در مورد مشکل اشعار آلبوم محسن چاوشی، مدیرکل دفتر موسیقی اظهار کرد که با مسؤولیت خودش مجوز بعضی قطعات را صادر می کند.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نظر تخصصی را از شورایی تشکیل شده از متخصص ها دریافت میکند.

پس شورا مشورتی هست.

شورا تخصصی هست به علت تنوع و تکثر این عرصه و در نهایت مدیرکل دفتر موسیقی تنفیذگر رأی اعضای شورای تخصصی هست.

در مورد حواشی موخر آلبوم محسن چاوشی و مجوز شعرهایش گفت وگو کنیم؛ به نظر رسید وزارت ارشاد در این زمینه در نهایت کوتاه آمد.

به عقیده من تعبیر کوتاه آمدن، تعبیر درستی نیست. از مجموع شعرهایی که آمده بود، در بعضی از شعرهایی که در این آلبوم وجود داشت نسبت به نسخه چاپی، انتقالی مصرع ها وجود داشت که توان دارد وزن معنایی یک شعر را تغییر بدهد. از مجموعه شعرها، تذکراتی که اعضای محترم شورای شعر داده بودند، سه شعر را آقای ترابی (مدیرکل دفتر موسیقی) به نحو مشروط قبول کرد مجوز دریافت کند و دو قطعه دیگر را به طور اساسی قبول نکردند.

اوایل کار به نظر می رسید وزارت ارشاد موضع محکمی دارد اما یک باره آقای ترابی اظهار کرد ما با آقای چاوشی بستنی هم خوردیم … استدلال برای این تفاهم چی بود؟ این بود که دل هنرمندان را به دست بیاوریم؟ آن وقت باید بگوییم به چه سبب اصلا شورا باید وجود داشته باشد؟! یا اینکه استدلال این بود که ما در موقعیت خاصی در کشور قرار داریم که مشکلی بر مشکلات اضافه نشود؟ زیرا ظاهر قضیه تهدید بود و پذیرش؛ حتی می گردد تعبیر زورگویی به کار برد. پس تضمین اجرایی شورا تا کجاست؟

پس تضمین اجرایی شورا تا کجاست؟در مورد مبحث آقای چاوشی با توجه به اطلاعاتی که به من می رسید و نتیجه های گفتگوها آقای ترابی در این باره، همه ما فارغ از داوری در مورد مرتبه یک هنرمند، دوست نداریم برای او هیچ مشکلی ایجاد گردد. در حقیقت دوست داریم هر هنرمندی که فعالیت هنری انجام می دهد، از حقوق اجتماعی خود برای انجام فعالیتش برخوردار باشد و با پایین ترین مشکلات هم رو به رو نشود.

در نتیجه تمام کوشش من و دوستانم برای رفع کردن مشکلات سد راه هنرمندان هست. در حقیقت با این نگاه کار می کنیم که بتوانیم در حد توان مشکل هر هنرمندی را مشروط به این که قوانین کشور را زیر پا نگذاریم، رفع کنیم.

در حال حاضر کسانی هستند که برای مردم معروف نیستند و کار اولشان را قصد دارند عرضه دهند و حتی شاید اصحاب رسانه نیز نام آنان را نشنیده باشند و من نیز به علت کارم با نام آنان رو به رو گردیدم.  من و همکارانم تمام کوششمان را می کنیم که مشکلات هنرمندان تازه کار هم رفع گردد و بتوانند کار خود را عرضه دهند. این اشخاص جوانند و کار اولشان هست. ما دوست داریم فضای حاضر را تصحیح کنیم و حضور هنرمندان وسیع و فعالانه باشد. چون که اعتقاد داریم امکان دارد این اشخاص نیز به هنرمندان توانمندی تبدیل گردند لایه های دیگری را هم شاهد هستیم که اشخاص گمنامی نیز هستند و میتوان مسیر را برای فعالیت آنان باز کرد و برای آنان نیز به همین میزان کوشش کنیم. اما از آنجایی که این اشخاص ناشناخته هستند،  در مورد آنان مطلبی نوشته نمی توان و به آنان توجه نمی توان که این امر موجب می گردد این هنرمندان جوان دیده نشوند.

زمان ماموریت مدیر عامل فعلی بنیاد رودکی در این بنیاد تمام شده هست.

بر طبق قانون شرکت ها، کسی که مدت حکم او تمام می گردد، تا وقتی که جایگزینش آشکار نشده، مسؤول قانونی هست. قرار بود طرح جامعی برای بنیاد آماده کنیم، آقای وزیر هم ماموریت این کار را دادند. ما قریب به سه ما فشرده با همکاری آقای دکتر صفی پور (مدیرعامل فعلی بنیاد) و تیمی که آقای وزیر تعیین کرده بودند برنامه های آینده بنیاد را سامان دهی کردیم و برنامه پنج ساله برای آن درج کردیم. این برنامه آماده شده و در اختیار آقای وزیر قرار گرفته هست.

این برنامه دربردارنده این هست که بنیاد در پنج سال آینده باید چه اهدافی را پژوهشگر و در چه ژانری فعالیت نماید. از نظر قانونی هنرهای تجسمی هم مشمول قانون بنیاد می گردد. در حال حاضر آقای وزیر در این زمینه در حال بررسی هستند و در نهایت آقای صفی پور یا ابقاء می گردد یا گزینه دیگری به جای وی می آید.

آقای حسینی! اندکی هم به هنرمندان موسیقی نواحی و مشکلاتی که در بیمه آنان وجود دارد، پرداخت کنیم.

در حوزه موسیقی نواحی هنرمندان جوان داریم و هم هنرمندانی که معروف هستند ولی متاسفانه به خوبی معرفی نشده اند. برنامه های حمایتی در ذیل معاونت هنری زیادتر مختص می گردد به پشتیبانی از برنامه ها، اجراها و آثار و پشتیبانی هایی که از اشخاص هست. در دو بخش وزارت فرهنگ و ارشاد تجمیع شده که یکی از آنان مؤسسه هنرمندان پیشکسوت هست که از مؤسسه های تحت اشراف معاونت هنری هست. یکی دیگر از آنان صندوق اعتباری هنر هست که در حقیقت یکی از مؤسسه های تحت اشراف حوزه وزیر ارشاد هست و معاونان وزیر نیز از اعضای هیات امنای این موسسه به شمار می آیند. خدمات حمایتی از اشخاص هنرمند در این دو نهاد ساماندهی شده در نتیجه وقتی که می خواهیم مبحث را بررسی کنیم، باید جایگاه آن را از نظر اداری بدانیم. نکته بعدی این هست که صندوق اعتباری هنر خدمات بیمه سلامتش را خود اعطا نمی کند، لکن کارگزاری می کند که بتواند از طریق بیمه های بزرگ و رسمی کشور این خدمات را بگیرد و در قبالش وجوهش را بپردازد و بین هنرمندان توزیع کند.

این مبحث به دو امر منسوب هست؛ یکی اینکه باید هنرمندان را شناسایی کنند که ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها و شهرها در این کار در کنار صندوق هنر هستند و پرونده ها را تکمیل می کنند. گام بعدی اینکه اقدام مخصوصی که در این دوره مدیریتی صندوق شروع شده و بسیار مورد تمجید و ستایش هست، سفرهایی هست که برنامه ریزی شده اند و نمایندگان صندوق هنر، به استان ها و شهرهای متفاوت می روند و خودشان هنرمندان را با کمک ادارات فرهنگ و ارشاد هر استان شناسایی می کنند و به آنان خدمت می رسانند.

بیمه تکمیلی یک بیمه مضاعف هست که بین میزان پولی که تقاضاکننده خدمات قصد دارد با خدماتی که شرکت بیمه گر عرضه می دهد، یک تناسب برقرار می کند. طبیعی هست وقتی که صندوق نیز به نمایندگی از هنرمندان می رود و مذاکره می کند، زیادتر به فکر منفعت های هنرمندان هست که اتفاقا در این باره گفتگوها مهمی کرده که بتواند قراردادهایی به سود هنرمندان ببندد. خدمات صندوق البته با در نظر گرفتن ارزش و توان مشکلی ندارد و در حال حاضر اشخاص زیادی از آن استفاده می نمایند. برای بیمه کردن هنرمندان مشکلات خیلی متنوعی سر راه وجود دارد سیستم ای درست شده و یک تحقیق آماری دقیقی شکل گرفته که بتوانند با شرکت های بیمه گذار اظهار کرد وگو و مذاکره کنند و مذاکراتشان را موفق پیش ببرند. به همین سبب نیز اگر همکاران صندوق هنر کوشش کردند که مزایای خوب تر و بیشتری برای اهل هنر تمهید کنند.  

 دوستانی که این کار را در صندوق هنر انجام می دهند، سطحی از آگاهی رسانی را انجام داده اند. به ظواهر اقلامی که چاپ کرده اند و به ظواهر سیستم ای که هنرمندان در آن ثبت نام می کنند. در خلال ثبت نام طرح های مختلفی معرفی شده و اطلاعات آنان نیز داده شده ولی اگر کلیه این اطلاعات برای هنرمندان کفایت ندارد، باید به شیوه های اطلاع رسانی دیگری هم مراجعه کنیم که بتوانیم این نقص را نیز رفع کنیم اما این چنین نیست که هیچ اطلاع رسانی در این ارتباط صورت نگرفته باشد، چون که من اقلام چاپی این اطلاعات را دیده ام و به سیستم این اطلاعات نیز مراجعه کرده ام.

صندوق پشتیبانی تا به الان هنرمندانی را که کمتر معروف اند و رسانه ها با آنان آشنا نیستند، چه طور معرفی کرده هست؟

وظیفه صندوق، حمایتی هست، رسانه ای نیست و تنها کسانی را شناسایی می کند که به آنان خدمات دهد. طی یک سال گذشته تعداد چندین هزار نفر نیز به صندوق هنر افزوده شده اند. شناسایی این اشخاص به معنای عرضه خدمات بوده هست.

در حوزه مد و لباس یک سری نمایشگاه های نمایشی برگزار می گردد بدون اینکه دستاورد بارزی دارا باشند؛ به طور مثال سال کنونی نمایشگاه لباس عاشورایی برگزار گردید ولی عملا تاثیر خاصی نداشت.

به عقیده من یک کج تابی در حوزه مد و لباس هست که همه باید با کمک هم این مشکل را حل نمایند. حوزه مد و لباس یک حوزه جذاب از مجموعه فعالیت هایی هست که قانون به وزارت ارشاد سپرده هست. حوزه ای هست که در اقتصاد فرهنگ بسیار توان دارد مؤثر باشد. علاوه بر این ما توان داریم در آن بسیار توانا عمل کنیم و مخاطبانمان را نه فقط در ایران، لکن در جهان اسلام و حتی کشورهای دیگر که به پوشش های اسلامی علاقه مند هستند، جذب نماییم. اما یادمان باشد که بخش طراحی آن با وزارت ارشاد هست. ما باید طراحی کنیم و هنرمندان طراح را کنار یکدیگر جمع کنیم و ایده های آنان را شکل دهیم. نتیجه آن نیز باید توسط دستگاهها و بخش های مربوط و سامانگری که در وزارت صمت هست، تولید گردد و توسط نظام بازرگانی و اصناف عرضه گردد. در نتیجه ما موظفیم جشنواره ای برگزار کنیم از طرح هایی که در این حوزه آمده و پس از آن توان داریم داوری کنیم که آثار دست یافته به نمایشگاه ها، مناسب و خلاقانه هست یا نه.

اینکه چقدر این نمونه ها بر تن مخاطب های قرار می گیرد، مطمئنا اگر به سال های موخر نگاهی بیندازیم، متوجه تفاوت های ایجاد شده خواهیم گردید؛ چراکه لباس های متنوع تری را به طور مثال در حوزه لباس های سوگواری در ایام محرم و صفر شاهد هستیم اما اینکه چقدر این جشنواره ها کفایت دارند و گستردگی آنان مناسب هست، مستقیما به فعالیت تولیدکنندگان و عرضه کنندگان مربوط می گردد که وزارت ارشاد هیچ اختیاری نسبت به تولیدکنندگان ندارد. معاون هنری توان دارد به عنوان رییس کارگروه  در معرفی طراحان و طرح ها و توجه دادن دستگاههای فعال در عرصه تولید، عرضه و تبلیغ اهمیت مبحث را تصریح کند اما این چنین نیست که بتوانیم بگوییم تمام کارخانجات پوشاک ایران وظیفه دارند هر برنامه ای را که ما عرضه می دهیم تولید کنند و الزاما تمام واحدهای فروش نیز باید این لباس ها را عرضه کنند.

همکاری تان با وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) در این زمینه چه طور هست؟

از سال ۸۵ نماینده صدا و سیما و نماینده وزارت صمت در تیم هستند. ما ارتباط سازمانی خود را از طریق تیم مد و لباس برقرار کرده ایم اما اینکه تیم مد و لباس چه طور توان دارد نقش موثرتری بر تولید داشته باشد، در حقیقت نیازمند اهتمام زیادتر وزارت صمت هست. البته این را هم یادمان نرود که زیادی از کارخانه های ما خصوصی هستند و وزارت صمت هم تنها نقش هماهنگ کننده، آسان سازی گر و نظارت را عهده دار است.

دو مرتبه به موسیقی و بحث داغ چند وقت اخیرش برگردیم. آیا با توجه به کنسرت محمد معتمدی در پارک آب و آتش و کنسرت محسن ابراهیم زاده در ورزشگاه آزادی، آیا برای برپایی چنین کنسرت های خیابانی رایگانی فتح باب شده هست؟

آیا با توجه به کنسرت محمد معتمدی در پارک آب و آتش و کنسرت محسن ابراهیم زاده در ورزشگاه آزادی، آیا برای برپایی چنین کنسرت های خیابانی رایگانی فتح باب شده هست؟اینکه کنسرت های بزرگ دارا باشیم و آنان را بتوانیم در استادیوم ها، نهادها و بخش های بزرگی که حاضر هستند میزبان یک کنسرت گردند، برگزار کنیم مناسب هست و من نیز مطمئنا به عنوان یک شهروند دوست دارم در چنین اجرایی حضور دارا باشم و به عنوان یک مسئول نیز از آن استقبال می نمایم و اهتمام خواهم کرد که تمهیدات لازم را برای انجام این کار فراهم کنم. علاوه بر این میتوان این چنین کنسرت ها را در یک سری پارک های مشخص و منسجم برگزار نمود.

برنامه ای برای برپایی فستیوال موسیقی خیابانی مثل تئاترهای خیابانی دارید؟

نوازندگان شهری توان دارند به عنوان یکی از وقایع شهری مطرح گردند. در حال حاضر نیز کیش برای این امر ابراز آمادگی کرده و تفاهم نامه ای را در ذیل طرح های توسعه هنر با کیش در مورد پیشرفته آرت و مدیا آرت امضا کرده ایم و در مدیران منطقه آزاد نیز این علاقه مندی وجود دارد که یک رخداد شهری با مبحث موسیقی شهری و نوازندگان اتفاق افتد که در آینده چنین پروژه ای را میتوان عملی کرد.

                                                                                                                                                

  انتهای پیام

منبع:
اشتراک گذاری

ارسال نظر

گرم طلا
گرم طلا2,800,000-700,00080%
مثقال طلا2,800,000-700,00080%
تمام سکه طرح قدیم2,800,000-700,00080%
تمام سکه بهار آزادی2,800,000-700,00080%
سکه نیم بهار آزادی2,800,000-700,00080%
سکه ربع بهار آزادی2,800,000-700,00080%
دلار آمریکا
شاخص بازار بورس